Kdyby šly moje děti do I. třídy...

19.01.2016 11:09

     V pondělí jsme společně s dětmi, které tento rok míří do školy, navštívili odloučené pracoviště ZŠ Neslovice, tetčickou školu.

  Tzv. náhledy iniciujeme každoročně, abychom přiblížili dětem chod a prostředí školy, seznámili se s paní učitelkou a rodičům tak dopřáli zážitky z vyprávění dětí, jaké to ve škole bylo, co všechno tam děti dělaly a viděly. První dojem je pro každého z nás rozhodující. Nejsem zrovna člověk, který podléhá "haló efektům", ale tato návštěva mě opět tak pozitivně zasáhla, že mi nedá se s Vámi o tento pocit a zkušenost nepodělit. Iniciativa a zájem školy, propracovanost přípravy do detailů je velice příjemná ujišťující, že všichni táhneme za jeden provaz a jde nám všem společně o jedno jediné - o děti. 

O tom, že tetčickou školu vzali do rukou profesionálové s úžasným přístupem, nadšením a zapálením pro svoji práci, jsem už psala. Tak trochu z jiného soudku, pohledu matky dvou dětí školou povinných. 

Jak moc jsem si přála po této návštěvě, aby moje děti nastupovaly příští školní rok do I. třídy! Protože, milí rodiče, neváhala bych ani chvilinku, abych svým dětem dala to nejlepší do dalších let vzdělávání, které je čekají. I kdyby tu mělo být jen jedno moje dítě, pořád bych byla velice hrdá, že jsem se setkala s takovým přístupem, který v mých dětech nastartuje pozitivní vztah k získáváním nových poznatků a neotráví jim vzdělávací cestu hnedle na začátku při neustále se zvětšujících počtech dětí ve třídách. Dopřála bych komfort tohoto zařízení alespoň jednomu dítěti. Moje kompetentnost jako rodiče je právě v tom, najít tu nejlepší, nejkvalitnější a nejoptimálnější cestu pro moje dítě. Bohužel, moje děti tuto šanci ještě neměly, ale Vaše děti tuto šanci mají otevřenou. 

Tak se, prosím, zamyslete nad touto možností. Zjistěte si dostupné informace. Zajděte se podívat do tetčické školy…  Buďte aktivní, jde přece o Vaše děti! Sami mi potom dáte za pravdu, že jsem ani v jednom slovíčku nepřeháněla. 

 

                                                                                                          za Mateřskou školu Tetčice

                                                                                              matka dvou dětí, které chodí do II. a III. třídy

                                                                                                                Irena Floriánová